Ajankohtaista

SEURAPIIRIN OHJELMA VUONNA 2018

– kokoontuminen kuukauden toinen tiistai klo 13.00, vastuuhenkilö vastaa päivästä kokonaisuudessaan (Ohjeet löytyy täältä)
– jos päivä ei sovi, sen voi vaihtaa jonkun toisen kanssa neuvottelemalla, myös aiheen voi tarvittaessa muuttaa

SYYSKUU 11.9.
Vastuuhenkilöt: Arto Koskinen ja Pauli Backman (Kalevi, Raija, Leila , tarjoilu)
Aihe: Retki Latamäen tuulivoimapuistoon Luhangassa (Arto) ja tutustuminen Haran lintutorniin ja kosteikkoalueeseen,(Pauli)

Seurapiiri tekee syysretken tiistaina 11.9.2018 Latamäen tuulivoimapuistoon Luhankaan, Ilmattaren edustaja esittelee meille puistoa ja paistamme makkaraa laavulla. Hartolan moneen kertaan palkitussa Vuorenkylässä tutustumme keväällä avattuun Haran lintutorniin ja -kosteikkoon, joitten vaiheista kyläseuran edustajat tulevat kertomaan. Kotimatkalla pyörähdämme vielä Vaihelan tilalla päiväkahvilla ja katsastamassa talon kotimuseon.
Retki on avoin ihan kaikille kiinnostuneille. Seurapiiriläisille se maksaa 10 euroa ja muille 15 euroa, sisältää opastukset, matkan ja tarjoilun. Voit ilmoittautua Koskisen Artolle, Puttosen Raijalle tai Kaleville tai Backmanin Paulille tai Leilalle, viimeistään 4.9. (leila.backman24@gmail.com tai 040-7702287)
Kokoontuminen Suojarinteen kentällä, lähtö 11.9. klo 10.00, paluu päiväkahvien jälkeen.
Tervetuloa mukaan!

LOKAKUU 9.10.
Vastuuhenkilöt: Mailis ja Thomas Braun
Aihe: Porinapiiri Jussilan vanhassa tuvassa
Paikka: Jussila

MARRASKUU 13.11.
Vastuuhenkilö: Marja-Leena Strömberg (bingo) ja Sinikka H. (kahvit) ( Maija, Rauni)
Aihe: Kaurapuurobingo! ja jouluiset laulut (Martti ja Usko)
Paikka: Suojarinne

JOULUKUU 11.12.
Vastuuhenkilö: Maire Huikko
Aihe: Pikkujoulu joulupuuroineen Myllytuvan lämmössä.

MUUTA
Vuoden 2018 aikana, tarkemmin vuoden alusta lokakuun puoliväliin, Seurapiiri osallistuu Loikkaa liikkeelle -liikuntakisaan. Liikuntakortit ovat nyt tulleet ja jaetaan 9.1. Suojarinteellä. Tavoitteena on kerätä korttiin puolen tunnin liikuntasuorituksia. Kortissa sanotaan: ”Kestävyyskunnon kohottamiseksi riittävänä kuntoliikuntana pidetään 2 tunnin ja 30 minuutin mittaista sykettä kohottavaa, reipasta liikuntaa viikossa jaettuna usealle päivälle.” Siis hiihto, kävely, uinti, lumityöt – ihan tavalliset asiat käyvät.

Kuten kirjeessä aiemmin on kerrottu, kortit on varattu kaikille, mutta  osallistuminen on tietysti vapaaehtoista. Suorituksia voi kirjata omaksi iloksi, osallistua Seurapiirin kisaan (sovitaan yhdessä tammikuussa, mitä ja miten tähän järkätään palkintoja) tai halutessaan voi myös osallistua maakuntatason ja valtakunnan kisaan, joissa on omat palkinnot. Paras palkinto on tietysti kohoava kunto! Ja jokainen ”kilpailee” ensisijaisesti itsensä kanssa!

Jospa vaikka keksimme jotain yhteistäkin vuoden mittaan…

Huikon Maire on luvannut toimia yhdyshenkilönä ja varaudu kertomaan hänelle tammikuussa, miten aiot osallistua. Jos et silloin pääse mukaan ja haluat osallistua, ilmoita, niin toimitamme kortin. Tammikuun alun suoritukset voit kirjata vaikka almanakan reunaan ja siirtää kortille myöhemmin.

LOIKATAAN LIIKKEELLE!